למה ואיזה מוצרים לא כדי להזמין מחו"ל?

ישנם פעמים שגם אם נשלם יותר, קניית המוצר בארץ תיהיה הנכונה יותר לעשות (לפחות לפי דעתי),  אז מתי אני אקנה מהארץ?

כאשר הפרש המחיר לא גדול

אני לא מדבר פה על הפרש באחוזים, לפעמים לא משתלם לקנות מוצר גם בחצי מחיר מהמחיר בארץ. מכוון שההבדל בשקלים לא שווה את הזמן, הטרחה והבעיות שיכולות לקרות. העניין הוא שאני לא יכול לתת את הערך החיסכון שלא משתלם להזמין מתחתיו, זה כבר עניין אישי לכל אחד ואחת, יש כאלה ש- 200 ש"ח הבדל לא יהיה שווה להם את הטרחה ויש כאלה שאפילו עם 20 ש"ח הבדל במחיר משתלם להם להזמין מחו"ל. הכל תלוי בהרגשה האישית שלכם ובמוצר אותו אתם קונים. אני מחשב חיסכון כזה עם שלושה משתנים הראשון הוא אחוז החיסכון שצריך להיות 50% ומעלה והשני הסכום של בערך 30 ש"ח ומעלה והשלישי הדחיפות, אז לצורך ההדגמה אם יש לי מוצר שאני צריך אבל לא בדחיפות שהמחיר שלו בארץ 60 ש"ח ואני יכול להשיג אותו את מחו"ל בחצי מחיר, אז סביר להניח שהמוצר הזה כבר בדרך אליי.

כאשר אני צריך משהו מידי שלא יכול להתעכב

לא מדובר מוצרים שאני צריך בדחיפות ליום יומיים הקרובים, שאותם אין מה לעשות חייבים לקנות בארץ, הכוונה כאן היא למוצרים שהחשיבות שיגיעו בזמן הנכון היא מעל הכל, מכירים את המשפט "Time is money" גם מהזמנות מחו"ל זה נכון כשיש לכם זמן תוכלו לחסוך הרבה כסף וכשאין לכם זמן סביר להניח שתוציאו יותר. לדוגמה, אם אני צריך מצלמת וידאו לתעד טיול משפחה עם סבא וסבתא שכנראה לא יחזור על עצמו, במקרה הזה גם אם יהיה לי שבוע עד הטיול ואני יודע שסביר מאוד שהמוצר יגיע אליי מחו"ל תוך שבוע, אני בכול זאת לא אזמין את המוצר מחו"ל. מכוון שהניסיון לימד אותי שקיים גם המצב שהמוצר לא יגיע אליי בזמן, כי הדואר בארץ איטי, כי המכס החליט לעקב לי את החבילה לבדיקה, כי מזג האוויר בחו"ל גרוע והטיסה התעכבה או אלף ואחת סיבות אחרות. בקיצור במצבים שאני תלוי במוצר שלא יכול להתעכב אני אקנה את המוצר בארץ.

כאשר מדובר במוצרים המותאמים לישראל

ישנם מוצרים המותאמים לישראל ואין אפשרות להשיג אותם בחו"ל והדוגמה הכי פשוטה היא מקלדת בעברית, ייצור המקלדות האלה הוא מיוחד לארץ ואי אפשר להשיג אותם בשום מקום אחר, נכון שאפשר תמיד להוסיף מדבקות או אפילו לכתוב בטיפאקס לבן על המקשים, אבל מה אם המקלדת מוארת?!

במוצרים שהנוחות וההתאמה שלהם חשובה לי

ישנם מוצרים שהנוחות שלהם היא הסיבה שאנחנו קונים אותם כמו תיק טיולים, נעלים ואפילו כרית לשינה. כשמדובר בנוחות אני תמיד ממליץ לכם לחפש את המוצר שאתם רוצים או מוצר דומה של אותה החברה ולראות מה המידה שלכם. במידה ואני לא מוצא את המוצר המדויק או מוצר דומה של החברה כדי לאמת את המידה שלי אני לא אקנה את המוצר (אם המחיר נמוך אני לפעמים אקח את הסיכון ובמקרה שזה לא מתאים לי אני אביא את זה מתנה למי שזה מתאים לו).

כאשר האחריות חשובה לי

כשקונים מוצרים בחו"ל האחריות היא "הבעיה" הגדולה ביותר, הרבה פעמים לא תהיה לכם אחריות ואם תהייה לכם אחריות התהליך כנראה לא יהיה פשוט כמו התהליך בארץ. בדרך כלל תצטרכו לשלוח את המוצר לחו"ל ולחכות עד שהחברה תקבל את המוצר תבדוק אותו כדי לראות מה הבעיה ואם אפשר לתקן ואז תקבלו תשובה של אם זה כלול באחריות או כמה זה יעלה לכם במידה וזה לא כלול כו'. בקיצור התהליך לוקח יחסית הרבה זמן, בנוסף לכך אם המוצר עולה יותר מ-200 דולר יש צורך במילוי טופס למכס כדי להצהיר שהמוצר נשלח לתיקון, שלא יחייבו אותכם במיסים עם חזרתו לארץ, בקיצור זה סיפור.  לכן ישנם מוצרים שבמקרה והם מתקלקלים אני ארצה שהתיקון יהיה כמה שיותר מהר. לדוגמה דיבורית לקסדה של האופנוע או מאוורר למעבד של המחשב, במקרים האלו ייתכן שאקנה את המוצר בארץ. מהניסיון שלי תיקון של מוצר בארץ בלי אחריות לא עולה יותר מ 30% מהמחיר שלו בארץ (אם יש לכם ספק תמיד אפשר לבדוק את עלויות התיקון בארץ) לכן לקנות מוצר במחיר של 30% פחות מהמחיר בארץ זה בד"כ משתלם גם אם המוצר יצטרך תיקון בעתיד. ובמקרה ויצא שקניתי מוצר ב50% מהמחיר אז מקרה הכי גרוע אני פשוט אזמין אחד חדש.

לקנות
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0